Första september

Jag inledde september månad med att vakna till klockans alarm vid 06:40. Gnuggade mig trött i ögonen och lade sedan märke till ljudet av det smattrande regnet mot mitt fönster. Regnälskare som jag är fylldes jag av den behagliga känslan regn ger mig. Satte mig upp och kände doften av regn som smugit sig in genom den gamla ventilen i fönstret mitt. Andades in det, lät det fylla mina lungor, kände mig lite lugnare än innan. Drog upp persiennerna och såg ut över staden som låg under ett grått och regnfyllt täcke, älskvärt i mina ögon. Jag valde omsorgsfullt ut den stickade tröjan från år tillbaka, drog den över huvudet och gjorde mitt morgonkaffe enligt rutin. Kände det kalla draget från fönstret längst mina enligt regel bara ben, för att byxor bär jag endast när jag måste. Rös till en aning, trots att det uppskattas av mig som av ingen annan. Gick med min frukostbricka till sängen min och lät mig värmas av det blommiga täcket. Jag sminkade mig lite lätt, drog handen genom håret och tog min blommiga ryggsäck och paraply i handen. Jag knöt på mig mina älskade och så efterlängtade docs, jeansjackan över och begav mig ut i den regniga verkligheten, uppskattade den och andades in den. Tackade allt för att nu, nu lever jag äntligen höst. 
Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg

Kommentar:

Trackback

Sandra // 1998 // Norrköping

Läser, skriver, dricker vit mocha latte och dagdrömmer. Går även första året som estet med inriktning media.