Oktoberdagar

 
Ännu en vecka och dagar passerar. Sex dagar in i oktober och höstmörkret har ännu inte hunnit kväva mig. Snarare uppskattar jag det mörka och alla löv som långsamt faller till marken. Det får mig att vilja rusa till närmsta affär för att köpa alla halsdukar på lager, vidare till den största bokhandeln för att dra med mig varenda exemplar och stanna och köpa en chailatte innan jag beger mig hem. Detta är ju dock bara önskedrömmar. 
 
I veckan kommer min kärlek, jag längtar till döden. Jag vill uppleva hösten med henne. Förhoppningsvis kan vi ta någon promenad i det kyliga höstvädret och få med några vackra löv hem, jag vill hänga upp dem i mitt rum eller kanske pressa. Kanske hinner vi ta en kopp kaffe på det mysiga caféet som ger en känslan av att befinna sig i någons vardagsrum och kanske beger vi oss till konstmuseet, det återstår att se. Med henne vill jag uppleva allt. 
Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg

Kommentar:

Trackback

Sandra // 1998 // Norrköping

Läser, skriver, dricker vit mocha latte och dagdrömmer. Går även första året som estet med inriktning media.