Om ett höstlov

Höstlovet börjar sorgligt nog gå mot sitt slut och det är återigen dags för rutiner ett tag till. Jag har hur som helst haft ett underbart vackert höstlov med min käraste och många klyschiga aktiviteter kan bockas av från listan. Min spontana impuls är att sörja för att jag nu är ensam igen men jag försöker att istället se fram emot nästa gång vi ses, vilket förhoppningsvis är omkring min födelsedag.
 
 
Jag började med att åka till älskling på måndagen, med ett relativt tidigt tåg för att alla timmar vi kan få är värda mer än vad någon kan ana. En kyss och en kram på perrongen senare gick vi hand i hand mot espresso house. Chailatte till hösten i Lund. En omväg från tåget och hem till Maja längst med lövtäckta vägar. 
 
 
Jag hann få måla en natthimmel på älsklings rygg med akrylfärg, ta ytterligare en fika på espresso house i Lund, ha ett klyschigt och så vackert lövkrig iakttagna av förbipasserande cyklister med leenden på sina läppar, åka tåg hand i hand med min käraste, se på filmer inkluderat skräckfilmer eftersom att det trots allt var höstlov med halloween.
 
 
Alltid med min älskling ingår mysiga frukostar på sängen och jag finner en enorm lycka i att få göra i ordning alltsammans medan älskling får vänta i mitt rum haha. Jag kan också medge att barnprogram rullade i på TV'n till frukost. Vi hann träffa kära Julia och tillsammans gå på konstmuseum och spendera enligt många kanske lite för länge på ett favoritkafé med en enastående chailatte. 
 
 
Vi karvade gemensamt en pumpa i halloweenanda och nog blev den den allra sötaste någonsin. Sittandes vid mitt köksbord fullt upptagen med perfektionisten inom sig koncentrerad som få kunde jag inte annat än att beundra den lilla älsklingen min. Kaffe gjordes, dracks upp och en pumpa var tillslut färdig. Stolta ställde vi ut den och tände ett ljus för att se den i sin rätta natur. 
 
 
Jag har fått somna och sova i en varm famn, hålla en höstfrusen hand och pussa på en rödrosig kind. Jag har fått vakna intill ett vackert morgontrött ansikte, kittla fram skratt och fnitter och gå på höstiga promenader i kylan tillsammans med favoriten. En hel del vackra ting bjöd detta lov på, ett lov så vackert att jag önskar att det vore evigt varande. Men inte ska en sörja för att det är över utan snarare le för att det hände, eller hur är det ordspråket lyder?
 
Nu är det söndag kväll och imorgon återgår allt till det vanliga, men det är inte alltför långt kvar till jullov och det ska förhoppningsvis bli lika magiskt. Den sista lovdagen har jag ägnat åt att läsa ut boken doktor glas som jag har prov på redan imorgon. Det är typiskt mig att skjuta upp saker in i det sista! Jag hoppas i vilket fall att ni allesammans haft ett fantastiskt lov. Kram.
 
Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg

Kommentar:

Trackback

Sandra // 1998 // Norrköping

Läser, skriver, dricker vit mocha latte och dagdrömmer. Går även första året som estet med inriktning media.