Måndagslistan

1. Vad ser du fram emot den här veckan? 
Hm, är helg ett giltigt svar? Då vill jag ju gärna svara helg haha! Ledighet är aldrig fel. Annars kan jag ju nämna att i imorgon, tisdag,  så har jag varit tillsammans med min kära Maja i ett halvår! 
 
2. Vilken blogg började du läsa senast?
Mycket bra fråga! Jag kan tråkigt nog erkänna att jag är en sådan trist person som läst samma bloggar i århundraden. Men jag kan nog ändå säga princeftm! Handlar om en transgender-kille!
 
3. Ska du laga någon härlig mat den här veckan kanske?
Kanske lyckas jag övertala kära mor om att få göra någon vegetarisk rätt! Nej men för tillfället skulle det inte sitta fel med stekt ris, wokade grönsaker samt quorn-nuggets, troligen en av de bästa matkombinationerna någonsin. Nu i skrivandets stund blev jag dock otroligt sugen på halloumiburgare..
 
4. Säg en grej som du verkligen vill göra som du ska ta dig tid för den här veckan!
Läsa, åh jag vill verkligen läsa! Men jag vill också måla och komma igång med mitt skrivande igen, jag har verkligen tappat det den senaste tiden, så himla trist.
 
5. Innan vi gör måndag på riktigt, vilket ord ska du hålla hårt i hela veckan?
Andas. Jag är så otroligt stressad över precis allting här i världen trots att jag inte behöver det! Jag måste lära mig att göra saker i lugn och ro herregud jag stressar ju ihjäl mig redan vid 16 års ålder!
 
 6. Vad gjorde du igår kväll?
Åt pizza med familjen, tog mig en dusch, tände alla ljus i rummet mitt, lade mig i sängen och såg på tv. Hopplöst försök till att bota den eviga söndagsångesten.
 
7. En bild som symboliserar denna dag:
 
Måndag och jag känner att detta stämmer ganska bra med hur det känns haha!
 
8. Vad åt du till frukost idag?
En macka, en clementin och en kopp kaffe. Eller jag åt ju givetvis inte koppen eller kaffet, men jag tror att min poäng framgår. 
 
9. Vilken tid på morgonen vaknar du?
06:50, alla dagar förutom onsdagar för att då har vi sovmorgon! När jag går upp då är dock en annan fråga, mitt närminne är inte det bästa..
 
10. Hur ser du oftast ut till vardags?
Mig hittar ni nästan garanterat i eyeliner, mascara, skarpa ögonbryn. I klädväg är svarta jeans standard och till det med största sannolikhet en stickad/långärmad tröja i randigt, vinrött, senapsgult eller marinblått.
Något i den här stilen! Räkna med halvtaskigt hår och en mössa också. Kanske en hatt, om jag känner mig extra levande. 
 

Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg

Kommentar:

Trackback

Sandra // 1998 // Norrköping

Läser, skriver, dricker vit mocha latte och dagdrömmer. Går även första året som estet med inriktning media.