Höstfrågor

1. Vad shoppar du mest i höst?
 
Detta är en så svår fråga känner jag, jag är besatt av både stickade tröjor och höstiga nagellack, men jag är samtidigt väldigt förtjust i doftljus och böcker, så någon av dessa, förutom kaffe på espresso house då..
 
2. Vad ser du fram emot i höst?
 
Åh herregud, det perfekta regnet och temperaturen som tillåter en att klä sig i hundrafemtio olika lager med skjortor och stickade tröjor och mössor och halsdukar, bästa som finns! Jag älskar det mysiga med doftljus och ljusslingor och böcker och te men självfallet även höstfärgerna utomhus. 
 
3. Gör du någon förändring med ditt utseende inför hösten?
 
Ja en kan väl anta att jag klär mig höstigare och varmare eftersom att jag  så lätt fryser. Annars brukar jag nog inte göra något jättemärkvärdigt, ibland anstränger jag mig kanske med lite höstiga ögonskuggor eller mörka läppar!
 
4. Vilket plagg gör den perfekta höstoutfiten?
 
Behöver jag säga mer än s t i c k a d e t r ö j o r ?
 
5. Vem spenderar du en regnig höstdag med & vad gör ni?
 
Regniga höstdagar är min favorit. Helst spenderar jag nog dessa med någon fin vän för att kanske ta en chailatte eller se på film, annars önskar jag ju såklart att jag kunde spendera dem med käraste Maja, det skulle troligtvis sluta med ljus, ljusslingor, mysiga tröjor och disneyfilmer. Möjligtvis varm choklad och/eller te. 
 
 
6. Favorit sminkprodukt inför hösten?
 
Jag tror faktiskt att jag väljer.. hm.. eyeliner och/eller höstiga ögonskuggor! I mörkrött och orange och brunt!
 
7. Höstpyntar du ditt hem/rum?
 
Ja men självklart! Löv, doftljus, vanliga ljus, pumpor och vem vet ens! Höst i mängder, om jag får bestämma!
 
8. Vad är det bästa samt sämsta med hösten?
 
Det sämsta måste ju då vara att det är så otroligt mörkt när en går upp och ska försöka sminka sig och sedan är det mörkt när en kommer hem från skolan också! Konsant och evigt mörker och det kan ju vara lite småkasst ibland. Det bästa måste ju vara.. cirka allt annat haha! Att kunna gå omkring i höstiga kläder och göra sig en kopp chailatte och sätta sig i sängen omrkingad av täcken och läsa en god bok. Men det mesta med hösten tilltalar mig haha.
 
 
 9. Kommer du klä ut dig till Halloween?
 
Nej, det tvivlar jag mycket starkt på, men kanske ser jag en skräckfilm eller två och äter lite godis i halloweenanda!
 
10. Favorit nagellack i höst?
 
Mörkare färger, till exempel mörkrött eller mörkgrönt, kanske mörkblått? Samt de lite mer neutrala färgerna, mauve är ju himla fint tycker jag. 
 
11. Dricker du något speciellt i höst?
 
Jag dricker nog extra mycket te samt chailatte, det är min standard när oktober sakta drar in över vardagen. Kanske gör jag mig varm choklad med grädde och marshmallows också? Vi får se, helt enkelt! Tänkte faktiskt testa mig på varm choklad med mint i! 
 
 
Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg

Kommentar:

Trackback

Sandra // 1998 // Norrköping

Läser, skriver, dricker vit mocha latte och dagdrömmer. Går även första året som estet med inriktning media.