En höstlista

Jag kikade runt lite på olika bloggar och råkade trilla över en höstlista med lite intressanta frågor och jag kände att varför inte? Så jag direktkopierar denna lista och svarar själv på frågorna för att höst är ju bland det bästa som finns. 
 
☁︎ känner du dig lycklig och glad nu när hösten är här?
Lycklig och glad är nog att gå till överdrift då det motsatta är ett karaktärsdrag, men jag älskar hösten, mer än alla andra årstider och visst fylls jag med en glädje när jag ser ut genom fönstret och märker de gula löven mot den grå marken. När jag tidigare idag satte på mina typiska höstlåtar kände jag en så välbekant känsla, känslan av hem, för att höst är Hem. Jag älskar att andas in den friska höstluften, låte den fylla mina lungor och låta doften av regn fylla mig med välbehag. Hösten är min årstid, oktober är min månad. 
 
☁︎ vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?
Jag kan redan nu ana att mina svarta docs kommer att bli välanvända denna höst precis som förra. Mer än det kommer förhoppningsvis en rad olika stickade tröjor att klä min kropp. 
 
 
☁︎ vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan - hur såg ditt liv ut?
Jag var inte mycket annat än en miserabel skit med extrema sömnproblem, ångest och det sverige kallar höstdepression. Jag var en nervös förstaårselev på estetlinjen.  Väldigt ynklig, liten och ledsen var jag vid tidpunkten. 
 
☁︎ vad gör du om dagarna egentligen?
Kliver upp tidigt, alldeles för tidigt. Släpar mig motvilligt till skolan. Försöker läsa, skriva, fotografera, måla och göra sådant klyschigt estetiskt. Ligger gärna nedbäddad i sängen med täcket virat runt mig och en kopp te i fönstret. Jag går på promenader, umgås mycket med Julia. Jag försöker blogga ordentligt, pratar mycket med älsklingen och kämpar med att hålla ordning på mitt egentligen inte hektiska liv. 
 
☁︎ vad ska du ha för frisyr i höst?
 Ja jag har ju nyligen klippt av mig håret och när nu mer relativt korthårig! Så det blir ju höstens frisyr för min del!
 
 
☁︎ vad lyssnar du på för musik?
 Åh det som ständigt kommer att vara i mina hörlurar förutom Twenty one pilots är utan tvekan Lana del rey och The neighbourhood, höstens favoriter varje år för min del. 
 
☁︎  vad läser du?
 Jag vill verkligen försöka läsa en hel del i höst. Jag har kollat in några böcker som jag verkligen vill ha men har även väldigt många böcker hemma som jag inte hunnit läsa ännu. För tillfället läser jag Sista brevet från din älskade!
 
☁︎  tre senast inkomna sms?
Pappa: Jop
Mamma: Det funkar?
Pontus: Aha okok
 
☁︎  vad var bäst med sommaren?
Jag tror att det bästa med sommaren var då jag fick följa med Julia och hennes mor till Gotland! Det var verkligen fantastiskt.
 
 
☁︎ vad var sämst med sommaren?
 Jag tyckte faktiskt att sommaren var oerhört kass överlag. Den var händelselös, trist och alldeles för lång. Som jag längtade efter att den skulle ta slut. Sedan blev jag ju rånad också och det var ju katastrofalt jobbigt. 
 
☁︎ dina senast köpta plagg?
 Det jag senast köpte mig var en spetsbh från H&M, den är svart och så otroligt bekväm. Väljer den före en vanlig bh alla dagar i veckan, helst! Kärlek kärlek kärlek. Förutom det var det nog en stickad tröja!
 
☁︎ dina bästa skönhetstips inför hösten?
Nu är ju inte jag för fem öre någon form av skönhetsexpert men av någon anledning så ägnar jag mig ofta höstetid åt ansiktsmasker, body butters och hårinpackningar. Sedan kör jag alltid på vattenfast mascara eftersom att regn är högst troligt och inget vill en ju riskera!
 
 
☁︎ hur ser du på framtiden?
Jag ser på den med blandade känslor. Jag känner att det lär bli en stressig höst med mycket i skolan och jag känner mig lite orolig för det. Men jag längtar samtidigt tills hösten är i full gång och chailatte på espresso house är vad som gäller. Sedan kan jag ju inte låta bli att längta till julen och allt vad den innebär! Åh så mysigt. 
 
Det var allt för den här listan! Den är hittad hos Amandajnsn.blogg.se
Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg

Kommentar:

Trackback

Sandra // 1998 // Norrköping

Läser, skriver, dricker vit mocha latte och dagdrömmer. Går även första året som estet med inriktning media.