Måndag med prov

 
Den lite lätt trista måndagen har äntligen passerat och det är för mig socialt accepterat att dra av mig de tighta jeansen och klä om till pyjamas. Denna måndag inleddes med ett prov i svenska, i två timmar satt vi och gjorde någon form av bokanalys till boken Doktor Glas, som jag helt ärligt kan medge att jag läste ut igårkväll, den eviga mästaren på att skjuta upp saker kan en någon ändå säga att jag är. Jag hoppas hur som helst att det gick vägen, men det återstår än att se. 
 
Jag inleder alltid mina dagar med en kopp kaffe, i synnerhet måndagar, annars finner jag ingen ro i själen. Jag beter mig redan som om jag befann mig i en medelålderskris, en gammal själ vill jag gärna tro att jag är! Hur som helst, det är ju nu november och jag fyller om inte alltför länge år, hela sjutton år, det är dock inte någonting som jag är överdrivet exalterad över, jag är relativt likgiltig till november i allmänhet. Några saker som jag önskar i november tänkte jag dock lista.
 
☂ På riktigt ta mig tiden att skriva mer, anteckna mina tankar och få ner åtminstone något vettigt.
☂ Jag önskar att få snö på/innan/efter min födelsedag.
☂ Jag vill komma igång med att läsa igen, nu när jag läst Doktor Glas känner jag mig så oerhört motiverad till läsning. 
☂ Träffa älsklingen min.
☂ Försöka mig på mer övningskörning.
☂ Jag vill verkligen testa nya vegetariska maträtter, har hittat så himla många nu! Problemet är dock att det ofta är så stora portioner och alla i familjen min är inte alltid superintresserade av att testa så det blir brutalt mycket över. 
☂ Dricka oändligt många koppar chailatte och te, den mörkare tiden på året till ära. 
Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg

Kommentar:

Trackback

Sandra // 1998 // Norrköping

Läser, skriver, dricker vit mocha latte och dagdrömmer. Går även första året som estet med inriktning media.