Höstlördag

En sådan lördag som trots trötthet gick till det bättre. Jag hade tänkt ligga kvar i sängen min iklädd pyjamas till skymmningen, men jag tog mig upp, prydde mina ögonlock med ögonskygga och eyeliner, drog på mig en polotröja, en kjol, knöt mina skor och mötte upp Julia för att filma till ett skolprojekt. Jag uppskattade det halvtaskiga ljuset mer än väntat och det ligger en viss charm i brusiga bilder. Staden i mörker upplyst av gatlyktor har också något älskvärt över sig, sedan finner jag Norrköping väldigt vackert redan som det är.
 
 
 
Och en kunde inte ungå att trots frusna fingrar stanna för att ta lite porträttbilder täckta av älskvärt brus.
 
 
 
För vissa är dessa bilder troligen inget annat än amatörmässiga bilder tagna i dåligt ljus, men jag tycker om den, trots den skeva fokusen och ljusbristen. Det ligger en viss känsla över att fota bilder då ljuset är kritiskt.
 
 
 
När fingrarna var stela och tänderna hackade bestämde vi att det var dags för en höstfika. Espresso house fick det bli denna lördag och till vår stora lycka var kaféet juldekorerat med röda menyer och julklappsinslagna kaffepaket på hyllorna. Årets tomtelatte samt vinterfrappino var nu aktuell och även pepparkaksmuffins fanns att beställa. Chailatte är ofta ett självklart val och vi kunde inte heller ungå att testa den nya muffinsmaken i smak av pepparkaka. Vilket troligen är en av de godaste bakelserna jag testat på espresso house, den smakade verkligen som pepparkaksdeg, jag älskar pepparkaksdeg. 
 
Nu har kvällen och mörkret dragit in över staden och lördagen och nog är jag trött och sliten. Jag har bytt om till en av älsklings stora, stickade tröjor eftersom att hösten kommer med extrem frusenhet för mig. Jag överväger att se en film, men böckerna på hyllan lockar trots allt också, sedan vore det ju inte helt fel att gå till sängs i ett par dagar. 
Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg

Kommentar:

Trackback

Sandra // 1998 // Norrköping

Läser, skriver, dricker vit mocha latte och dagdrömmer. Går även första året som estet med inriktning media.