Tacos, regn och konstmuseum

 
Det har nu gått några dagar sedan jag skrev och visst fortsätter jorden rotera trots allt. De senaste dagarna har bjudit på en hel del regn vilket jag uppskattar nu som aldrig förr, känns det som. Jag traskade en av dagarna ner till konstmuseet med Julia, självklart började regnet ösa direkt jag klev utanför dörren och sedan var mascaran överallt förutom där den borde ha varit. Vi vandrade omkring bland tavlor och konst, både sådana vi föll för och sådana vi inte alls förstod, men det är ju lite poängen med konst. Konsten säger i själva verket mer om åskådaren än om konstnären själv. Efter en stund bland konsten begav vi oss mot espresso house för att beställa en latte samt en mudcake, och där kan man ju utan problem spendera timmar. 
 
Jag har förlorat min tidsuppfattning, men någon gång under dessa dagar skaffade jag mig också en cykel, en vit sådan som jag alltid velat ha. Lite vingligt är det allt men det blir nog likt allt annat bättre med tiden.
 
Gårdagen spenderade jag också med Julia. Vi spelade tillsammans The sims, gjorde tacos med qourn och gick på en promenad som slutade med att vi hamnade vid någon sommarkonsert med sådan svensk, klyschig musik. Men det gjorde mig egentligen ingenting, för att visst är det väl vackert att spontant trilla in på saker man inte tänkt sig?
 
Dagen har inte ägnats åt mycket, jag sov länge, för länge. Gick sedan upp för att äta och började sedan städa mitt rum. Efter att duktigt ha moppat golvet och dammsugit satte jag mig ned med The sims, igen! Och nu sitter jag här.
Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg

Kommentar:

Trackback

Sandra // 1998 // Norrköping

Läser, skriver, dricker vit mocha latte och dagdrömmer. Går även första året som estet med inriktning media.