Where gravity is meaningless

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag känner hur jag för några dagar alldeles glömde bort bloggen min, men visst är det väl helt okej när en varit alldeles för upptagen med att spendera tid med kärleken för att ens komma ihåg att uppdatera? Det tycker jag absolut att jag är förlåten för. Sedan har det varit lite skönt att inte känna pressen att skriva också, utan helt och fullt försökt ta vara på de sista sommarlovsdagarna. På tisdagen begav jag mig mot Lund för att spendera lite tid hos kärleken min för att på torsdagen åka hem till mig igen, båda två alltså. Och igår åkte min älskling sorgligt nog hem. Jag saknar henne redan galet mycket, men väntan är alltid värd det. Jag tänkte faktiskt i lite slarvig punktform sammanfatta vad jag sysslat med nu när jag inte varit aktiv alls, en liten livsuppdatering från mig till er. 
 
 Uppskattat en tågresa till staden Lund för att spendera tid hos Älskling. Mötts av en kram, en kyss och en vit mocka latte på tågstationen för att sedan vandra med en annan hand i min till en park jag aldrig besökt. Stått vid dammen i parken och skådat fågelungar i alla dess former och känt mitt enorma hjärta för djur fyllas med värme. Pekat på träd, blommor, djur och söta par i parken och varit en sådan klyscha en drömmer om att vara. 
 
▹ Somnat tätt intill älsklingen, sovit lugnt om nätterna och vaknat till den vackraste synen av dem alla samt en godmorgonkyss, tradition vi aldrig sviker. Träffat älsklings vän och fikat i timmar på Espresso house. En vit mocka frapino, en chailatte och en avskedskram senare begav vi oss genom Lund för att äta pizza på en mycket älskvärd liten restaurang. Kärlek. 
 
▹ Vandrat genom snåriga buskar under den mörka himlen till skenet av en ficklampa och ljudet av tygskon som trampade rätt ner i en vattenpöl. Gått till toppen av en kulle där hela Lund är synligt för att sittandes på en jacka hand i hand med favoriten och huvudet mot en annan axel se stadsljusen i kontrast med den svarta natten.
 
▹ Sovit lite för länge för att i stress packa väskan och med blött hår ta med hatten och de slarvigt packade väskorna mot tåget för att i tre timmar äta chips, dricka festis och lyssna på musik i delade hörlurar. En middag med familjen för att efter det möta upp härliga människor vid en scen där halvkass musik spelas. Känna sommarens sista kvällssol och uppskatta den mer än förut. Med alldeles för många människor beställa alldeles för många pizzor på en alldeles för liten pizzeria och tillsammans på kullen mitt i stan skratta med pizzabitar i händerna för att efter det hand i hand och skrattandes med vänner och bekanta gå ner till strömmen i väntan på fyrverkerier i takt till musiken. En kyss, leenden, kramar och blickar mot en himmel som med glitter och ljus fylls. 
 
▹ Tillsammans gå på den årliga marknaden genom norrköping. Köpa godis, en tröja och ytterligare lite godis. En blåbärspaj och en kaffe på espresso house. En dag borta, en dag avslutad med fyverkerier till musik i Elvistema, i can't help falling in love with you, en kyss. Påväg hem genom staden fylld med skratt och leenden för att i köket göra varm choklad med lite för mycket socker och sedan starta en skräckfilm i vardagsrummet. Tätt intill varandra i en egentligen stor soffa. En filt och en mugg. 
 
▹ En sista dag, för nu. Några tårar, en frukost, våfflor och kaffe. Packande av en väska för att med sorgen gå till tåget. Ta upp en biljett, dubbelkolla tågvagn och plats. Kramar, ord och snart en avskedskyss. "Vi ses, Jag Älskar Dig". 
 
 
Kommentarer
Jasmine

Fina bilder :)

Svar: Åh taack! <3
Sandra Laakkonen

2015-08-16 @ 20:31:35
URL: http://megafistairpumprave.blogg.se/

Kommentera här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg

Kommentar:

Trackback

Sandra // 1998 // Norrköping

Läser, skriver, dricker vit mocha latte och dagdrömmer. Går även första året som estet med inriktning media.