Om tre böcker

Att böcker ligger mig varmt om hjärtat är ingen hemlighet, just nu står dessa tre på önskelistan över böcker att läsa.
 
✽ En bok om kärlek - Michaela Forni 
Såhär skriver adlibris.com 
 
"Jag kommer ihåg min första förälskelse.
Han blev förälskad först och jag förstod ingenting. Så började vi prata i telefon och jag som inte ens tycker om att prata i telefon, vi pratade i timmar. Dygn.
Jag fick kramp i handen för att jag tryckte hemtelefonen så hårt mot örat. Bytte till den trådlösa telefonen när jag skulle gå och borsta tänderna. Sa förlåt till pappa när telefonräkningen kom och jag hade pratat i trehundra timmar till en mobiltelefon tjugo minuter bort. När han äntligen kysste mig slog våra tandrader ihop och jag trodde jag hade tappat alla tänder när han sekunden senare sprang för att hinna med sista bussen, vände sig om och vinkade. Vem behöver egentligen tänder."
 
✽ Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe -  Benjamin Alire Saenz
Såhär skriver adlibris.com
 
"This Printz Honor Book is a "tender, honest exploration of identity" ("Publishers Weekly") that distills lyrical truths about family and friendship. 
Aristotle is an angry teen with a brother in prison. Dante is a know-it-all who has an unusual way of looking at the world. When the two meet at the swimming pool, they seem to have nothing in common. But as the loners start spending time together, they discover that they share a special friendship--the kind that changes lives and lasts a lifetime. And it is through this friendship that Ari and Dante will learn the most important truths about themselves and the kind of people they want to be."
 
✽ Jag biter i apelsiner - Annakarin Thorburn
Såhär skriver adlibris.com
 
"En ung kvinna slits mellan två män: konstnären som kallas Ödlan, som kommer och går som han vill, och sammetsögde Lo från franskakursen, som bjuder på vin och hemligheter. Ett svek från barndomen kastar långa skuggor och till slut handlar det inte längre om vem hon ska välja, utan om vem hon vill vara."
Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg

Kommentar:

Trackback

Sandra // 1998 // Norrköping

Läser, skriver, dricker vit mocha latte och dagdrömmer. Går även första året som estet med inriktning media.